fredag, januari 27, 2006

5 ovanor

taggad av Annika Bryn. jag kör stort, litet, internettigt och personligt;

  • förvänta mig att Honk ska serva mig med kaffe eftersom han gör godare kaffe. (dock, det är nog mest det att man slipper göra det själv som gör det så gott = hemsk ovana)
  • skjuta upp all diskning/städning/organisering till högst en gång om dagen eller gärna varannan (var singel och bott singel så länge att det fanns ingen annan där som kunde klaga. plus, det kändes lite miljövänligt att inte diska/dammsuga var femte minut. såg ut därefter.)
  • bli kinkig när folk inte svarar på mina sms inom en timme (mest eftersom jag tror att alla smsar lika lite som jag så när de väl får ett är det stora festen. tyvärr smsar alla mycket...)
  • alltid vara listad som offline på msn/aim/icq. (jag vill inte snacka, jag vill bara se när min mail kommer. för att vara en internetslampa så spelar jag alltid svår och vill aldrig kommunicera med någon)
  • är likgiltig för folk by default även om jag önskar att jag vore lätt, optimist och allmänt social. man är inte kompis med mig förrän man visat att man faktiskt är det. coola kläder, snyggt namn eller flashight liv är inget värt. däremot 'heart & soul", ett hjärta som bankar för stort & litet och som man inte skäms för, det fungerar desto bättre för mig. och de stackarna som slipper förbi, online eller irl, de slipper aldrig ut igen. (sorry Pellen, du är livegen, jag ska internetstalka dig när vi är 56)


jag skickar vidare till...de 5 som har ovanan att läsa min blogg.

------------------------------------------

------------------------------------------
------------------------------------------
edit lördag - taggad av deep|ed:

4 jobb jag haft;
städare
kock
brevbärare
servitris

4 filmer jag kan se hur många gånger som helst;
Stigmata
Polyester
Faster pussycat kill kill
Pecker

4 ställen jag har bott;
Hörby
Sjöbo
Malmö
Lund

4 tv-serier jag gillar;
Medium (svårt att gissa..hehe)
CSI (Las Vegas såklart, de andra suger)
Mythbusters
Animal precinct

4 besök utomlands;
Storbritannien
Irland
Österrike
Danmark

4 sidor jag besöker dagligen;
schmut.net
livejournal.com
nyligen.se
tradera.se

4 favorit-rätter;
Käeng Massaman (thai; potatis, kokosmjölk, grönsaker i curry)
Alo gobi (indiskt; blomkål & potatis i curry)
knäckemacka med fejk-cheddar & alfalfa groddar med nyponsoppa bredvid
..och vad som helst som är indiskt & vegetariskt.

4 ställen jag hellre skulle vara på;
inga, jag trivs attans bra där jag är..eller jo, en indisk restaurang. allt matsnack och tankar på indisk mat gjorde mig sugen.

4 taggade;
taggad nr 1
taggad nr 2
taggad nr 3
du där till vänster

6 kommentarer:

ab sa...

Imponerad! Du var mig en jäkel att vara snabb! :)
Inte mycket till ovanor, utom dina stalkingtendenser då.. Städar högst en gång om dagen? Det är ofta, det!

Suss gott!

schmut sa...

ja, jag satt och kollade mailen när din kommentar kom.

städa, inte som i storstäda, utan organisera hemmet och inte låta allt ligga där det är lagt; återvinna tidningen, sortera tvätten, vika filtarna, röja soffbordet, skrivbordet, ta upp allt som kattungen kan ha släpat fram...

BubbleOfBlue sa...

neenee det där att gömma sig på icq och msn går jag inte med på att det är en ovana, menar alla nära en vet ju ändå att man är där, om det är nått :-o

deep|ed sa...

Fem? Det lär väl vara fler...

Pellen sa...

Det blir intressant att se hur internetstalkning funkar på 2030-talet. Då kommer jag bo ute på landet och vara helt sjukt uppkopplad och mina kids kommer ha halsband med gps i så jag kan se var dom är. Jag ska se till att bygga en flashig stalkningsportal åt dig där du också kan hålla koll.

deep|ed sa...

Jag har taggat dig på en annan meme: http://deepedition.blogspot.com/2006/01/taggad-1.html