måndag, januari 30, 2006

...Anna Sjödin. got balls?

jag har inte läst bloggar de senaste dagarna men imorse när jag tog igen allt det där har jag läst en ganska ensidig synAnna Sjödins incident.

som någon som jobbat i krogvärlden, gått ut mycket och inte är den mest feminina varelsen, så skulle det inte förvåna mig ett dugg om hon talar sanning. att hon festat, tagit sin väninna i försvar eller stått på sig, det är inte något hon kan förlora på i mina ögon. en ung tjej som tror på sig själv, som vågar stå för vad hon tycker och som inte viker undan eller tystnar bara för att en stor kille säger till henne, det är någon jag kan identifiera mig med.
en bra vakt blir som en pappa, du går nästan dit bara för att träffa honom. en usel vakt blir som styvpappan du önskar din mamma kickade ut. tyvärr är den senare sorten attans vanlig numer, kanske för att den håller bråket borta eller snarare, tros hålla bråket borta. det som i en klubbägares ögon kan ses som en bra vakt; stor, biffig, skrämmande, är inte alltid vad som faktiskt är bra att ha i en dörr. en vakt bör vara lugn och inte ha ett hetsigt temperament. har du en vakt av det senare slaget så kommer incidenter att ske. oftast hör vi inte talas om dem för att folk skäms.

slutsats;
jag var inte där och jag vet inte sanningen. däremot tror jag inte att hon kan förlora någonting på det här såvida inte vakterna talar sanning. har hon gjort rasistiska uttalande och betett sig som om hon är av en finare sort än vakterna så visst, då kommer hon förlora förtroende och vara tvungen att hoppa av. dock, har hon det minsta uns av sanning i sin historia, kan hon bara vinna genom att vara så öppen som hon varit om det. en kvinna som inte viker en tum, det är en attans bra förebild enligt mig. i en värld av smootha politiker skulle det vara attans skönt med en riktig kämpe.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med dig. Leif Silbersky försvarar plötsligt inte Anna Sjödin utan något större, nämligen rätten för tjejer och killar att gå på krogen utan att bli misshandlade.

Hoppas Anna orkar.

//Cina