lördag, januari 14, 2006

att sko eller inte sko

en liten fundering som jag och Anso funderade över igår;

du går på fest/middag hos någon du känner lite sådär. ingen nära vän, en bekant (kanske t.o.m hos chefen?) och du har klätt dig fint för att göra ett bra intryck. shoppat något extra fräscht att ha på dig bara för att inte se ut som en slashas och ansat allt som går att ansa.
när du kommer dit, tar du av dig finskorna eller behåller du dem på?

och, är inte det ena sättet ett typiskt '
hej, jag är övre medelklass och finare än du' - manér?

2 kommentarer:

maleandro sa...

Måste erkänna att jag inte tar av mig skorna om jag inte känner att jag måste.....men det har inget att göra med att jag skulle vara "finare" mer en outfitfråga sas...och härnere är det ett big nono att ta av sig skorna.....det anses mkt fult av alla oavsett klasstillhörighet...
Btw...tack för Ego labeln...superbra......

sparris sa...

Jag har nog finskorna på inomhus, men mest för att jag tycker det ser lite muppigt ut med strumpläst till i övrigt uppklädd människa. Som man glömt något.