lördag, januari 14, 2006

det gäller att se över hur man dör

ibland undrar jag lite vad som hände med respekten? alla har talat om hur fint det var att Birgit Nilssons sista önskan respekterades. (fast, det är lite komiskt att Lennart Swahn gnäller om att han fick minsann inte komma på Birgit Nilssons begravning för maken trodde att Swahn skulle tjattra till pressen. vad gör Swahn? jo, han tjattrar till pressen om att han inte alls skulle tjattra till pressen.)

...men samtidigt så får en stackars man bli för evigt förknippad med hundbajs. jag har för mig att text-tv kallade det 'hundbajsdöd' och i Expressen har man tagit det ett steg längre och gjort en pekbild; titta, här är bajset!

vad gör det egentligen för skillnad vad han halkade i förutom att det blir en s.k rolig rubrik? visst, en påminnelse att man kanske skulle ta med sig svarta påsar överallt men på vems bekostnad? om han hade varit en kändis, hade vi sparat bajset då? kanske E-bay nästa?

för att inte framstå som galet morbid kan jag erkänna att jag just nu läser The lovely bones av Alice Sebold.

1 kommentar:

Lennart sa...

Efter att Bosse Strömstedt avgick som chefredaktör slutade jag köpa Expressen. Alla kvällstidningar har blivit så konstiga på något sätt. Nyheterna är... inga nyheter.