tisdag, januari 10, 2006

gamla prylar och goda (?!) saker

något jag har dille på är att köpa gamla handarbetstidningar och gamla kokböcker. inte bara pga kitschvärdet men också att de innehåller mycket kunskap som fallit bort genom åren. ibland innehåller de också de mest underhållande tips som tex hur man serverar riktigt exotisk mat genom att lägga en ananas-skiva ovanpå vad det nu är som man serverar eller hur man gör en italiensk gryta genom att tillsätta ketchup.. ovärderligt. likaså alla gamla receptboxar som innehåller fruktansvärda rätter som får alla att vilja glömma 70talet snabbt och enkelt (räkfyllda äpplen med oliver eller Tomatgelé med äpplen)

så, jag satt och skummade igenom Tradera för att se om det fanns något jag ville lägga till i min samling när jag kom över denna godingen som jag ska ha någonstans i mina samlingar och det är inte för innehållet som jag köpte den. det känns som om glass = fallosymbol inte var en ny diskussion när Magnum lanserades!


(bild tagen från auktionen ifråga)

9 kommentarer:

The Pale Green Woman sa...

Räkfyllda äpplen med oliver?!

*fnissar okontrollerat*

AnSo sa...

ello sweetiedah-lin´. jag vet att jag sa fika tisdag eller onsdag men iom att jag har prov imorrn vet jag faktiskt inte om jag är så upplagd efteråt..tänkte fråga om du skulle kunna tänka dej att komma hit på torsdag eller fredag, vilket som passar dej bäst? I will knit you mittens and make you pie. eller så blir det te och skorpor + syltkex om det passar damen. behöver utnyttja ditt sinne för färg litegrann. och pracka på dej lite böcker som jag tycker att du ska läsa. (obs; dock inte linda skugge, haha, jag vill inte åka på moppo. inte moppe heller för den delen.)

ab sa...

..................Fallossymbol? Hehe, jag tycker nog de där hallonen som putar ut lite hit och dit ser mer ut som kvinnliga symboler - och se så ömt han håller i glassen och tittar upp på henne!

Någon skrev förresten att den doft som tänder män snabbast och bäst inte är Chanel nr 5 utan doften av nybakade kanelbullar! Ah, bullar och kärlek!

schmut sa...

-->ab; det är faktiskt hon som har greppat glassen och tittar helt storögt på den. om man sedan ser att han tittar på hennes reaktion istället för glassen så har man porr-temat i sig. i porr har mannen sällan ögonen på penisen utan vad kvinnan gör med den/han gör med den.
ungefär som 'titta inte på solen', men för män och deras penisar.

sparris sa...

Jag köpte en hel kartong med gamla Allt Om Mat för länge sen, skitmysigt att sitta och bläddra i. :)

sparris sa...

Ja, från 70-talet alltså ^^

ab sa...

..........Nu har jag kollat närmare. Ja, hon håller i glassen, men hon tittar inte på den utan in i hans ögon. Han ser flirtig och glatt överraskad ut. De lovar varann en dessert efter desserten, den saken är klar. Någon penis ser jag f ö fortfarande inte... bara två som vill hoppa i bingen med varandra! All erotik är inte porr. Tack och lov :)

Pellen sa...

Hon kollar uppskattande på hans glass. Han kollar på hennes ögon som kollar uppskattande på hans glass. Båda är nöjda med vad de ser. Jättehärlig bild.

schmut sa...

-->sparris; jo, jag har också fyndat en hel del allt om mat. det är ganska skoj att titta på annonserna också, se alla trender som gått förbi snabbt och glömts än snabbre.

..och sedan alla dessa receptboxar som folk nu börjar inse ha kitchvärde.. vill ha