fredag, februari 03, 2006

att sno på nätet är inte bättre än att sno i butik

det är lite illa när man inser att klonerna i Big Brother faktiskt har mer personlighet och integritet än bloggSverige när man kommer på två olika bloggar med att sno material inom 2 timmar.

ett tips;
snor man text för att kunna blogga, då är det något som inte stämmer. varför bloggar man då, för att synas? för att bli någon?
om man snor text som inte stämmer ihop med resten av ens språk, så syns det. vi må alla vara så lätt patetiska att vi skriver på nätet för en osynlig massa, men vi har ändå något vett, eller?! varenda högstadieskola, gymnasium och universitet i Sverige har redan insett det; google är din bästa vän när det gäller att hitta fusk.

(och nej, jag tänker inte 'outa' någon även om det här var en lika pinsam incident som att sno silikoninlägg på HM för att gå på audition till Baren. iallafall hade den karaktären karaktär nog ett erkänna sitt misstag.)

4 kommentarer:

anso sa...

men huu, jag känner mej träffad! jag snor ju hela tiden! och apropå snor så har jag också massa snor i näsan. det är snyggt. limegrönt is the new black. skulle du vilja maila mej din msn bitte? det har inte kommit nåt mail än iallafall.

A Girl Named Dick sa...

jag vet inte... nu blev jag ocksa fundersam.. det kanske ar mig du menar, du och jag ar de enda jag har hittat som har skrivit om roller derby pa svenska. menade du att det var en stold?

oj nu skams jag, det var inte meningen att stjala, jag ville bara skriva om ngt som intresserade mig men jag kanske borde lankat till dig for att visa att du skrev om ngt liknande forst?

eller sa menar du inte mig och da har jag gjort bort mig. sorry.

schmut sa...

-->a girl named dick; nej nej, det var inte du. ämnen är ju helt fria att skriva om, man kan inte tjinga ämnen. det är ju skönt att fler börjat uppmärksamma roller derby så att man kanske kan starta ett league här snart...

det jag menar är folk som använder copy & paste och inte tror att det märks.
det ena var ett helt stycke text och det andra var en bild.

A Girl Named Dick sa...

haha, gud jag maste sluta vara sa paranoid. jag skyller pa att det ar fredag och att jag inte har fatt nog kaffe/sprit i mig.

sorry sorry. ha en trevlig helg och jag hoppas att du far fast plagiatoren!
-AGND