tisdag, februari 21, 2006

den dära Uffe

nu kan jag visserligen tänka mig att artikeln trots allt har lite sensations-journalistik över sig och det är meningen att vi ska bli upprörda, men jag kan bara inte låta bli.
läs följande artikel om Ulf Olsson som i stort sett handlar om hans gnäll, hur jobbigt det är att vara inlåst, få så bra kost och lite motion att han gått upp i vikt och minsann, han får inte ha dvd på rummet!

sorry Ulf, men vad har Helén? hennes framtidsdrömmar och möjligheter, vad hände med dem? hennes föräldrars förhoppningar om att se sin dotter växa upp, nå framgång och bilda egen familj? hennes systers önskan om att ha en lillasyster livet ut?
allt du gjorde var att ta en liten flickas liv och ersätta det med något som alltid kommer att förknippas med ond bråd död. jag tänker inte ens ta upp allt du avslutade genom att ta Jannicas liv!

sorry, men du har inget att gnälla om. du har gnällt från dag ett och inte fattat ett dugg. men jag ska göra det enkelt för dig; du är inget offer. du har inte visat någon som helst ånger och du beter dig som om allt handlar om dig. tyvärr, vi skiter rent fullt ut i om du skaffar lägenhet eller loggar in på viktklubben, allt vi vill är att du får vård så att du inte bara inser vad du gjort, men så att du kanske kan förebygga det själv. dock, så som det ser ut nu verkar det inte vara nära förstående?!

om jag hade fått bestämma hade du fått tillbringa ditt straff på mage under stugan där du lät henne ligga. tyvärr, då hade du blivit ett offer, och det är du inte värd.
nej, sitt du i din cell och dö ensam i sviterna av någon av våra välfärdssjukdomar.

Inga kommentarer: