torsdag, februari 16, 2006

en liten liten lista om Gud, fågelinfluensan och katter


dagens läge;
  • Jag vaknade med "When the doves cry" av Prince på läpparna och i repeat i mitt huvud. jag har inte lyssnat på Prince sedan jag var en kärlekskrank 14-åring.
  • Jag drömde en mardröm om Gud som slutade med att jag sa 'Gå med Gud' till en attans äregirig och hämndlysten Gud. av någon anledning blev han attans glad över det och sa 'Menar du det?!' varav jag svarade javisst, gå med Elvis.
  • Tratt-katten, som blivit kastrerad och tatuerad (I love MOM på skinkan), mår nu bättre men är lite för smart för sitt bästa; hon drar av sig tratten och går sin väg. Jag tror inte detta är läget då Karlssons klister fixar allt...såvida hon inte sniffar det och glömmer bort att tratten inte är en kroppsdel.
  • Den andra katten, aka Big Boss aka Muffin, som har ungefär samma personlighet som Joey i vänner, dock kastrerad, går mest runt och tycker synd om sig själv. han är attans irriterad över att tratt-katten får mer omsorg än han, stackaren som har tagit ett....blodprov.
  • Den tredje katten är hur lycklig som helst. med de andra två ute ur bilden (temporärt) är det hon som styr och ställer. idag har hon bestämt att det ska sovas middag länge och pussas.
  • Jag tror mig ha bihåleinflammation men jag orkar inte gå till läkaren; hej hej i-landsproblem. är man dum får man stå ut.
  • Skrämde precis Årstiderna leverantören genom att gå ut i min 'Hej, jag är attans sjuk, ser ut som jag har pesten, men snälla, bli inte rädd, det är nog bara fågelinfluensan, beep beep'-look som jag kör idag. Hoppas han kan få tillägg för det dära...
Nu ska jag äta en massa frukt, gosa med min ekologiska grönsaker och spela SSX on Tour under the influence of...kaffe, Ipren och lite Ipren till. duscha gör jag en annan dag.

1 kommentar:

BubbleOfBlue sa...

skummelt, mina måste ha fått karlsons klister då för de behövde ingen tratt efter kastering. Men jag fick vakta dem, de trodde ju de hade samma värrsta balans som innan men groggy nått...