måndag, februari 27, 2006

ett litet tips

jag är inte mycket för bokrea vare sig här eller där för oftast är det böcker man nästan skulle kunna tänka sig köpa som man köper trots allt för den är ju så billig!
dock, K-Lina drog med mig till Åhlens och där hittade jag mina drömmars bok som är på min topp 5 över böcker jag måste köpa när jag väl hittar dem;
Alltid hungrig av Renée Voltaire. 2 böcker till på min topp 5 är också hennes (1 & 2), men de hade inte dem utan bara Alltid fest.
däremot är Alltid hungrig precis vad jag önskar mig när det gäller kokböcker; ett eklektiskt potpurri som inte följer några bestämda mönster eller regler. dessutom är hon tokig i frön och nötter, och det är ju jag rakt upp i dagen.

Åhlens hade även Jan Hedhs Bröd och Chokladpassion på rean. jag kan tänka mig att de är utsålda på de flesta ställena men om man smyger in på något avsides Åhlens kan man nog hitta något.. eller så tar man den billigare på Bokus om man är en internet-geek.

för att avsluta blir det en favorit i repris från Jan Hedhs café Olof Viktors , stället med bakverk, bröd, himmelsk trädgård och kattungar

6 kommentarer:

Desirée sa...

Åh, Olof Viktors måste jag komma ihåg när vi åker till Simrishamn. Det verkar perfekt.

schmut sa...

ja du, det bör du definitivt. jag tror min man var där 6-7 gånger i somras och vi bor ändå inte direkt i närheten.

först olof viktors för brunch, sedan sandhammren för bad och kåseberga till mellanmål = perfekt österlen runda.

Studiomannen sa...

Jag gillar Brantevik också. Och så berättar min skånska fru om ett känt kafé där man får äta obegränsat... fan nu har jag glömt. Återkommer! :-D

Idag först ska jag till bokrean. Jag har varit praktiskt taget nedbäddad fram till idag.

God morgon!

schmut sa...

->käck; menar du café annorlunda? de har väl en kakbuffé som brukar locka pensionärer med plastpåsar i fickorna? fast det ligger mer åt stenshuvud åt.
finns det kanske fler kakbufféer?

Desirée sa...

Det där stället vid Stenshuvud har jag varit på, det var inte så överdrivet kul. Då var Mandelmanns trädgårdar roligare, Rörum.

Studiomannen sa...

ANNORLUNDA!

Rätt.

Österlen har sina fördelar helt klart (om man inte vill förfrysa sina fortplantningsorgan vid bad. Äckligt kallt i vattnet). Fast nästa gång jag har vägarna förbi vill jag till Forsakar. Ligger i Degeberga-Everödtrakten tror jag. Vackert är det i alla fall.

Har inte orkat engagera mig i rugbyn än. Får skylla på att jag inte är frisk. Sorry!