fredag, februari 24, 2006

försäkringskassan, vännen som inte svarar

ringer till Försäkringskassan för att fråga varför jag varken fått beslut, pengar eller ens svar på mina email
"ni har plats 48 i kön"
ehum, så man ska anställa folk för att kolla att ingen FUSKAR, men hur ska någon kunna fuska när de varken får beslut, pengar eller ens kontakt?

vore det inte lämpligare att anställa fler, permanent eller tillfälligt, som faktiskt hjälper till att behandla ärenden? kanske t.o.m någon arbetslös som då slipper hämta ut aktivitetsstöd (som beslutas och utbetals av Försäkringskassan) så att inte bara någon blir självförsörjande utan också att trycket lättar på Försäkringskassan?
3 månaders väntetid är inte acceptabelt. jag kommer bli skinny Miss Minny och skuldbelagd över öronen(just nu når det bara till naveln) om det här fortsätter.

4 kommentarer:

amishka sa...

Bästa Schmut,

Du har så tapetserat din blogg så fint på sidorna. Lila.
Men.
Texten är så liten:(
Jag tror att du tappar läsare pga det. Visst kan man själv göra den större men de flesta och jag är lata. Dessutom vet jag aldrig var jag lagt mina glasögon.

pussipuss

schmut sa...

tack, men det är lite en smakfråga. jag tycker det är svårt att läsa stor text, jag tappar bort mig. så för min egen skull har jag gjort så att min blogg är lättläst för mig med liten text och stycken.

plus, eftersom jag är lite ego så kan jag erkänna att jag skriver mest för min egen skull, för att få ut tankar och idéer utan att förpesta min omgivning med dem. jag pingar visserligen två bloggverktyg men förutom det har jag inte listat min blogg någonstans. varken bloggportalen, bloggrankers eller tjejblogg. så tyvärr, att förlora eventuella läsare är inte så jäteintressant för mig och jag kommer inte göra om bloggen för att få den mer lättläst. jag har runt 20-30 läsare som återkommer och jag är ganska nöjd med det.

amishka sa...

Ok. Jag förstår. Det är en intressant blogg iaf som jag kommer att läsa. De dagar jag vet var mina glasögon är. Funderar på att köpa ett sånt där band så man kan ha dem runt halsen. Men det kanske inte är så modernt.
Dock hade det varit gulligt om du mött mig halvvägs och förstorat texten lite, lite, lite:)

schmut sa...

jo, jag vet, det hade varit lite mer ödmjukt av mig att förstora texten, men då hade jag själv inte kunnat läsa och själv är bäste dräng. eller snarare, jag är den mest fanatiska schmut-läsaren.