tisdag, februari 21, 2006

konstiga tjejen / tcb

hur illa är det?
så här illa.

visst är den fin? jag är helkär, har varit så länge och köpte en till slut. jag har inte väntat för att den var dyr eller så, snarare tvärtom, 19:- på Lagerhaus...
men för att det säljs som en ljushållare och jag vill ha den till te-glas.
det är så illa att jag funderar på att gå tillbaka och köpa fler i andra färger att smygdricka ur.....

dock kan jag inte låta bli att undra när Elvis Presley Enterprises kommer att kontakta Lagerhaus om deras 'Elvis-choklad'. Elvis grejer är attans hårt regulerade och eftersom chokladen inte hade det officiella sigillet eller säljs i butiken, så kan jag inte låta bli att undra när stämningen kommer...
om ni undrar; eftersom jag, den eviga ateisten, anser Elvis är det närmsta en Gud man kan komma, så skulle jag aldrig köpa chokladen! blasphemy!

3 kommentarer:

http://lugnagatan.blogg.se/ sa...

Jättejättefin!

Bra idé att ha som dricksglas!

Jag brukar (när jag har tid) springa på auktioner och antikaffärer. Man kan hitta fynd där..Hittade tex 6 små assietter från 20-talet som är underbara! Och inte "alla" har:).

deep|ed sa...

psst. språkpolisen talar: "reglerade" heter det på svenska - "regulated" på engelska. Blir en... intressant blandning hos dig :D

schmut sa...

-->deep|ed; haha..du, det är inte helt ovanligt. det känns som om jag skriver så mycket på engelska att jag glömt vad svenska är utan för att för den dels skull ha perfekt engelska. inte för att jag är attans smart, utan snarare attans förvirrad.

se, svensk ordföljd, vad är det när man kan svengelska till allt?