torsdag, februari 02, 2006

Årstiderna/Aarstiderne, i en låda nära dig

jag är inte mycket för nyårslöften men jag gav ett för några år sedan har hållit i sig ganska bra. det var stort och brett och i grunden innebar det att jag skulle vara precis så som jag tyckte mina föräldrar misslyckat med. löftet? att inte vara så förbannat självisk.
det har fungera sisådär. egen man är bäste dräng och man kan inga rynkor så väl som sina egna, men jag snålar inte, stressar inte, trängs inte och försöker vara medveten om att jag egentligen har haft attans tur.

i det där ingår att köpa ekologiskt. de senare åren har det blivit allt sämre med det trots att det känns som om plånboken blivit större; ekologiskt är inte lika vanligt så som det var för 5 år sedan. är det kanske en trendfråga? eller ekonomisk fråga?
iallafall, de senaste månaderna har jag haft koll på det ekologiska utbudet via nätet och iochmed att jag blev vegan så blev det hela så mycket enklare. bönor, mjöl, grönsaker och frukt, det finns ekologiskt om man bara letar. (Saltå kvarn är kung!)
så förra veckan bestämde mig för att testa en, eller snarare två, för att se om vi skulle göra en prenumeration.. jag har tjajat på Honk om våra lådor som skulle komma idag...och när de väl kom så gjorde jag och Sigrid en djupdykning. Sigrid hade aldrig sett en kokosnöt förut och tror nog att det är ett djur...

slutsatsen? jag vill tipsa alla om Årstidernes ekolådor. finns flera olika sorter baserade på vad man är intresserad av (och ni Stockholmare borde testa Lantlådan, er lokala specialitet och berätta hur den var). jag testade Singellådan och Stora Fruktlådan. båda kommer att prenumereras på varannan vecka.

nam nam. (sorry Anso, jag kommer osminkad, jag ska bara...proväta lite..hehe)

1 kommentar:

Anna sa...

Mums! Håller med om att det inte alltid är lätt att hitta eko, man får spendera lite tid med att leta. Toppen med eko-prenumerationer! :)