onsdag, februari 15, 2006

tratt-katt och tratt-kantarell

naturligtvis ska man inte klaga på saker och ting. inte för att det är negativt, surmulet och så förbannat svenskt, utan för det här med karma.
så jag klagar på diverse saker en tisdag? dagen efter har förkylningen vänt och blivit än värre, datorn dog (just nu används backup-datorn som känns som en tröska i jämförelse..) och katten är inte alls glad för inte nog med att hon aldrig kommer bli 52-barns mor, hon har även en tratt på huvudet.
den enda som är glad är Lukas. han spatserar omkrring med sitt lilla plåster som om han vore värsta krigshjäiten, haltar lite extra för medlidande och verkar vara väl medveten om vad som sas på Djursjukhuset; skonsam kost för njurarna inkluderar förutom Hills K/D bla ångkokt lax, ångkokt torsk och annat gott.

det är nog tur att jag inte skaffar barn för jag hade blivit hönsmamma deluxe. inatt ska jag sova med tratt-katten på golvet. närmast Animal Cops på Animal Planet, te och gos under tratten.

4 kommentarer:

BubbleOfBlue sa...

men vad har katten hittat på?
Jag borde inte ens vara nån slags kattmatte för jag bli ju nojjig bara de fnyser lite eller ännu värre råkar hosta typ.

BubbleOfBlue sa...

men vad har katten hittat på?
Jag borde inte ens vara nån slags kattmatte för jag bli ju nojjig bara de fnyser lite eller ännu värre råkar hosta typ.

Pellen sa...

Åh, ångkokt. Ikväll ska det bli ångkokt krubb tamigfan.

schmut sa...

BoB; den ena katten har blivit kastrerad & öronmärkt medans den andra bara tog ett blodprov. eftersom honan är så liten bestämde jag mig för att tillbringa det första dygnet med henne för att hålla koll

Pellen; i din Stockholms-flashiga värld heter det nog 'öhö..fufu.. steamed'. samma sak, annat namn. bevarar alla näringsämnen eftersom det kokas i sin egen fukt och kan tillagas utan några kryddor. bra för katter som har problem att göra sig av med slaggprodukter och för människor som tror sig kunna leva rynkrfritt tills de är 181 genom att leva lagom asketiskt.