onsdag, februari 21, 2007

surkärring, mais oui.

det är knappast någon nyhet att jag är ganska glad för müsli. egentligen är det ingen sprudlande förälskelse utan det handlar mest om att det är enkelt att få i sig snabbt och oftast kombineras frukt och nötter, vilket är två älskade stapelvaror i min kost.

för ett tag sedan gick jag förbi en produkt i hyllan som skrämde mig lite men efter att ha testat alla dess kompisar runt omkring var det väl dags även för denna - Da Müsli.

ja, just det, här handlar det om att sälja gamla beprövade livsmedel till MTV-generationen som är alldeles för cool för att äta sådan där trist basmüsli. tydligen gillar dessa ungdomar strawberry mer än jordgubb och måste lotsas in i vuxenmatsvärlden med hjälp av flashiga färger, könsstereotypa grepp, trevlig svengelska (
powered by havre) och flingor formade som stjärnor och ringar.

och om ni troddde att jag kanske var en gnällig surkärring (visst, det är jag men..) så står det t.o.m
"
da Müsli Strawberry är nyttiga frukostflingor för killar och tjejer 8-15 år!" på Finax hemsida.

bra att veta att jag är för gammal för müslin. undrar om man kan få pengarna tillbaka?
(hur smakar den? precis som vanlig müsli som kostar mindre och inte får dig att tro att du är med i en Ashlee Simpson video)

3 kommentarer:

deep|ed sa...

Jösses...

deep|ed sa...

Får jag låna bilden till Researcher?

schmut sa...

självfalles!