söndag, april 22, 2007

betala lite för frälsning?

på tal om vad man ska tro och inte tro i bloggvärlden så satte jag precis min morgonchai i halsen när jag fick syn på något som såg ut som en fejkad Google-ad på en blogg. om vi ska lansera nya uttryck så skulle man kunna säga att jag trodde att någon hade 'gjort en Barczyk'.

jag var nära på att gratulera bloggaren till hans fiffiga lilla grej när jag bestämde mig för att klicka på annonsen och jo men visst, det fanns en sida (varning för religiöst svammel samt mysko figurer)!

jag kan ha fel för mig men brukar inte Googles annonser vara relevanta till bloggen och inlägget? är det så att Andreas är Gud? kanske behöver syndfulla bloggare frälsning?
"När webbplatsbesökare klickar på annonserna får du betalt av Google"
hur känns det som bloggare att få lite cash i lådan av kristna organisationer (sekter?!) via Google?

1 kommentar:

Béatrice sa...

Jag håller på att bli tokig på att AdSense av någon anledning förknippar min webbplats (alltså inte bloggen) med scientologerna. Webbplatsen handlar om Pärlor och Pärlarbeten och hur det triggar igång dravvel från scientologerna förstår jag inte. Har ett himla schå att sätta filter i adsense. Även Ajurvedareklam dyker upp titt som tätt.

Troligtvis betalar de Google bra för att tryckas ut lite här och var.