fredag, april 06, 2007

dagen i bilder II


fika, blommor, fika, blommor = vår.

och på tal om något helt annat - jag förstår att det tydligen är roligt att prata över huvudet på folk, men nej, jag är inte en unge. jag skulle inte ens behandla en unge så som ni behandlar mig. jag må se ut på att sätt som ni tycker är fult/oacceptabelt/pinsamt/whatever, men det är inget mer än just ett utseende.
sura kommentarer om att jag bör växa upp eller mogna tas bort. säg något vettigt eller konstruktivt men sluta med fördomsfulla kommentarer. save them for your mama.

6 kommentarer:

Johnny sa...

Bra, stå på dig.

Elca sa...

Men? Har du fått såna dum-kommentarer? Vad fan har utseende med med saken att göra?!? Jisses. Säger som Johnny: stå på dig.

cree sa...

kom att tänka på när jag hämtade sonen från ett kalas en gång och en liten flicka sa "varför har du rött hår?" och jag svarade att jag hade det för att jag tyckte det var fint. då log flickan glatt och sa "jaha. för min mamma tycker att du ser hemsk ut." där och då kändes det mest komiskt, men när man tänker efter så är det ju ganska hemskt att en förälder uttrycker sådana åsikter inför sitt barn...

deep|ed sa...

Jösses... nötter alltså. Antar att en av dem är denne "t" eftersom han väljer att ge sig på allt som jag gillar :)

schmut sa...

->cree: ja, oftast är barn positiva medans deras föräldrar indoktrinerar dem att vuxna ska se ut som vuxna annars är något fel.

->deeped: mina två'kompisar' är troligen kvinnor eftersom de bara hoppas på mitt utseende, min eventuella omognad och att sådana som jag skaffat barn. de flesta trolliga män brukar inte bry sig så mycket om sådant,de hugger mest på mina politiska åsikter eller stavfel.

deep|ed sa...

fast "t" är ju BRB som även gått under namnen Rut och Belle... en man med synnerligen svårartat självhävdelsebehov och en något skum könsidentifikation :). Kolla om det är någon som rullar in via mig från Eskilstuna på en telialina så kan du vara säker på att du fått påhälsning.