tisdag, april 10, 2007

var är sjuan?

från Peter aka Studiomannen

Tio första

Första bästa kompis: Jennie Hultberg, the one and only när jag var 11
Första bil: ingen. inget körkort
Första kärlek: kan inte ens minnas den första...
Första husdjur: Svarten, hundvalp jag fick när jag var 4 år
Första semester: husvagn i Hökensås med mormor & morfar när jag var 9
Första jobb: om man undantar reklamutdelare så receptionist
Första köpta skiva: minns inte första köpta men första var Twisted sisters
Första riktiga kärlek: finns det oriktig? som i partner var Jocke
Första piercing: undantaget öronen så näsan -93
Första konsert: något jazz-event med pappa

Nio senaste:
Senaste alkoholdrycken: ....en Guinness för kanske 2 år sedan
Senaste bilfärd: hem från BB i december
Senaste filmen du såg: Wicked little things
Senaste ringda telefonsamtal: till mormor för att snacka om Iggy för en timma sedan
Senaste bubbelbadet: förra året i Simrishamn
Senaste spelade cd: Powder monkeys
Senaste kyss: Honken för en kvart sedan
Senaste gången du grät: när jag lämnade pappa på hemmet tidigare idag
Senaste måltiden: god vego-macka från Mikai

Åtta har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar: ja, Honk var och är bästa kompis
Blivit arresterad: njet.
Blivit kär vid första ögonkastet: njet
Fastnat med blicken i någons urringning?: min egen, javisst. förr tog den över världen..
Sagt att du älskar någon utan att mena det: njet
Haft ett one night stand: njet
Busringt till någon: när jag var 10 , visst!

Sex saker du gjort idag:
1. promenerat
2. åkt buss
3. varit nervös
4. varit tacksam för Honks sällskap
5. blivit anfallen av en förvirrad gammal man
6. åkt lite mer buss

Fem favoritsaker utan rangordning:
1. kaffekoppen(-arna snarare)
2. katterna är inga saker men är trots allt glädjespridare
3. konica minoltan - kameran
4. mp3:an
5. min ring

Fyra personer du kan berätta allt för:
jag kan nog berätta allt för de flesta i min närhet....men Honk, Anso, svärmor & Karolina

Tre val:
Blått eller rött? rött
Sommar eller vinter? vinter. jag gillar kyla
Choklad eller chips? choklad

Två saker att göra innan du dör:
1. känna total lycka
2. testa en av mina rädslor

En sak du ångrar:
inget. hade inte allt hänt så som det gjorde hade jag inte suttit här nu. jag trivs här nu.

Fyra personer som du vill ska göra samma blogginlägg:
Plllllln, Anso, Crrly & Vegbitch

5 kommentarer:

KellyKorv sa...

haha åh va dålig jag är. satt och funderade på "var är sjuan?" tills jag slängde ett öga på rubriken en gång till. smart. (visst får man sno utan att bli utmanad? jag tror jag snor den, som tidsfördriv)

Studiomannen sa...

Ja just det! Såg inne hos Lotten vad som saknas: "sju saker som du saknar.Jag fick den av N| och vad jag vet så kopierade jag bara hans och ändrade svaren. Men det räcker så bra ändå, vännen.

schmut sa...

kellokorv - sno gern! det känns alltid så elakt att tvinga på folk memes genom att tagga dem

crrly sa...

Oh, men titta där. Jag som just har uppdaterat bloggen. Nu skämmer jag ju bort mina läsare alldeles! ;p

Men sure, jag ska grubbla lite och återkomma.

Emmie sa...

Och jag som varit en meme oskuld så länge. Suck ;)