torsdag, april 12, 2007

veckans timme


show and tell!
jag har ingen död ödla (säg det snabbt om du kan!), ingen autograf från Pernilla Wahlgrens ersättare och inget skrubbsår, men jag har den här bilden:
  1. vägen till Centralen där jag senare blir nedtrampad av en påpälsad parfymstinkande kvinna med höga klackar.
  2. bebis. närproducerad. ekologiskt odlad.
  3. lattemuggshållare. jo, de finns. kostar 100:- på Waynes Coffee och passar inte för lattemuggar. dock bra som skräphållare.
  4. ett vårtecken som inget annat - Schmut har korta byxor!
  5. ett nybliven-mamma tecken som inget annat - Schmut har för stora graviditetsbyxor!
  6. min bästa vän och konstanta följeslagare som sett allt - Konica Minoltan, nu med ett ben i graven..
  7. optikern där jag blev referrerad till som någon med klass! take that Ebba von Sydow!
  8. ihållande regn som får mitt välsminkade ansikte (hehe) att se mer ut som underhållning än något man vill titta närmare på.
  9. galen Schmut med pottfrilla. kan bero på rabies eller staden hon bor i, gissningsvis och förhoppningsvis det senare.
  10. det håll där Herr Schmut senare kommer att utbrista "Men titta, det var ju hon Tiina, visst var det?! och studsa upp och ned som en billig studsboll från Konsums automater.

2 kommentarer:

Gisela sa...

Aha, det berömda spegelfönstret i Lund? :)

"bebis. närproducerad. ekologiskt odlad." Mycket bra!

schmut sa...

japp. jag är lite väl fascinerad av det fönstret och återkommer