måndag, april 09, 2007

wordpress

jag satt och pulade lite med Wordpress igår, men jag får det inte riktigt att fungera när jag ska importera mina gamla inlägg från Blogger.
det kommer ett felmeddelande som säger
"Din webbserver är inte rätt inställd för att använda den här importören. Var god aktivera CURL-funktionen i PHP och ladda sedan om den här sidan."
och jag kan inte hitta någon sådan funktion att aktivera. jag har Sprays webbhotell på medium-paketet. någon som vet hur var och när?

och gällandes design, om någon har någon snygg idé så mottar jag gärna tips för jag och design går inte som hand i handske.



edit: går över till wordpress när jag fixat till en snyggare design.

6 kommentarer:

Josh sa...

Jag hade samma problem. Jag tror inte att du kan göra nåt åt det (annat än kontakta din webhost förstås). Jag tog den omständliga vägen att regga ett konto på wordpress.com och importera från blogger dit, och sen därifrån till min humla.

Studiomannen sa...

Jag slängde till dig en utmaning. Gör den om du hinner eller ids.

deep|ed sa...

Bara att ladda ner och testa. http://themes.wordpress.net/

deep|ed sa...

Vad gäller bloggergrejen valde jag att go clean - och det var ett bra val eftersom många kommer in via blogspotbloggen.

schmut sa...

shitzel schnitzel, jag hade velat ha mina gamla posts.
har dock redan kollat in themes sidorna och den jag har är en förenklad variant av en sådan, men jag kommer nog göra en egen så småningom. något personligt och ...antagligen mer amatörmässigt.

deep|ed sa...

Använd en befintlig och gör sedan om själva utseendet så slipper du skriva php-koden.