lördag, maj 26, 2007

as adult as they come

på måndag sänds ett CSI avsnitt som får mig att hosta slem. vanligtvis är jag inte särskilt förtjust i CSI New York som det är, men efter att jag hörde talas om det här avsnittet och hur det lagts upp, så tappade jag all respekt.

tyvärr är siten ifråga varken en site som hyllar unga kvinnor eller en som ens respekterar dem. tro inte att bara för att det hela handlar om unga alternativ-tjejer så är det ett bra alternativ där alla respekteras oavsett hur mycket eyeliner, tatueringar och piercings de har, för så är icke fallet.
nu vet jag att det kan komma några anti-porr kommentarer här, men det är
inte det saken gäller utan att siten kör med värsta maffioso-metoderna : spärrade betalningar, hot, slavdrivarkontrakt, försäljning av bilder etc.

det har blivit lite av en american dream att vara en Suicide Girl men tyvärr så behandlas majoriteten av flickorna sämre än på någon annan site.
iochmed att majoriteten av modellerna på siten är unga amerikaner så är det sällan man hör deras historier eftersom de inte har råd att möta Suicides girls advokater i rätten utan de låter det bara glida undan. ett av undantagen var när modellen Apnea lämnade siten som hon arbetat på tillsammans med sin man, fotografen Philip aka Lithium Picnic. deras historia hörs fortfarande iochmed att de vägrar låta sig tystas.

så varför ska du bry dig? bra fråga. kanske ska du inte bry dig alls utan bara sätta en liten post-it bak i huvudet om att allt är inte vad man tror det är....eller så kan du donera lite till Philip och läsa lite mer om vad som faktiskt även handlar om en hel del svenska tjejer så att du kan tipsa granndottern eller arbetskompisens barnbarn om att t.o.m Playboy har mer respekt för sina modeller.

4 kommentarer:

Pellen sa...

Jag zappade förbi och det var fan det sämsta vidrigaste skit jag sett på TV på länge. Vad VAR det egentligen?
Aldrig mer CSI New york.

Det är alltid kul att läsa dina synpunkter på såna här amerikanska subkulturgrejer, för själv har jag ingen som helst pejl på saker utanför reklamwebbstockholm.

KellyKorv sa...

åh. det här var intressant. jag har undrat litegrann hur pass bra den där sidan verkligen är. det har ju var lite hypat i vissa kretsar och det påstås att det är så bra så... ska forska mer om det där.

schmut sa...

->pllln: tja, du och jag snackade nog om suicidegirls -02. du har minne som en...gås?

->kellykorv: det beror nog på hur man definierar bra och för vem - bra för medlemmarna eller arbetarna. man skulle kunna göra en liknelse till...Lidl.

Pellen sa...

Jag har minne, för jag vet att vi snackade om det faktiskt så det så cross my heart and all that.

Jag har inte jättebra minne. Jag minns att något sades, men jag minns inte vad.

Äh, jag är bakfull. Satan is in my ass.