lördag, maj 26, 2007

satt i halsen?

för lite mer än ett år sedan skrev jag om att Polarbröd har en uppstoppad ren bredvid sina varor i några affärer. tydligen är tanken att uppstoppade djur med ögon av glas oss att vilja köpa bröd. det finns säkerligen en hel armé av uppstoppade renar vars enda jobb är att få oss hungriga.

dock verkade det inte vara så många som sett renen ifråga så jag gissar att antingen är det ett skånskt fenomen eller så har de flesta handlare vägrat uppstoppade djur bredvid saker som ska stoppas i munnen.
när jag i veckan hittade en ren, livs död bredvid vegankäket i en matvaruaffär i Sjöbo, så var jag tvungen att föreviga den.

tyvärr innebar det att jag gick nära renen och studerade den noggrannare. jag förstår inte hur det här ska tänkas få någon att vilja äta Polarbröd

4 kommentarer:

Drottningen sa...

om det ska föreställa polarbröd som den har i munnen så verkar det vara ganska...degigt liksom

schmut sa...

haha...eller en säkerhetsåtgärd så den inte biter intet ont anande barn.

Emmie sa...

Uääh. Och tro mig, det är inte ett skånskt fenomen. Vi hade dem ibland uppe i norr där jag bodde som barn. Äckliga.

Angelica sa...

Det finns på Konsum jag hoppade till och sa högt, fan vad äckligt hur kan man ställa in något sånt här? Jag avskyr uppstoppade djur. Uäck!