tisdag, maj 29, 2007

stackars tinky winky

jag vet inte vilket som är mest skrämmande - tanken att alla män med (hand)väska är homosexuella eller tanken att homosexuella sprider homosexualitet......eller att så många människor ägnar så mycket tid att tänka på barnfigurers sexualitet. Tinky Winkys sexualitet har ju debatterats i mer än 8 år!

fast det bästa är att Tinky Winky sågs inte som ett hot förrän någon fick för sig att det var inte en flicka utan en pojke. exakt samma karaktär men med en...ja, en annan vad?! har Teletubbies ens kön?

5 kommentarer:

Pellen sa...

Klart dom har kön, och klart att en pojk-tubby med handväska är råbög, annars skulle ju världsordningen rubbas. The mountains would fall to the sea. The hippies would cut off their hair.

Idan sa...

Men gosh! Jag är mållös.

Idan sa...

Alltså.. jag läser det där om och om igen, och jag kan verkligen inte ta det seriöst. Det är för absurt! Det är ju så uppenbart också att det är de vuxna homofoberna som blir så hysteriska av det, inte barnen, så att det skulle vara "bad for the children" är bara rent bullshit. Som att de ens skulle ägna det en tanke? Och om de ens gjorde det skulle de inte bry sig nämnvärt.

Josh sa...

Långt mer allvarligt är väl att Teletubbies är knarkförhärligande? Någon annan förklaring till detta fullständigt absurda och surrealistiska program kan då inte jag komma på. ;)

schmut sa...

ja, Teletubbies känns som en dålig tripp. tydligen har psykadeliska vibbar bättre inflytande på barn än handväskor.