onsdag, juni 27, 2007

det finns inte mycket som går upp emot sura email (plural) som berättar för en att det är så förbannat fjantigt att vara sur hela tiden.
eftersom folk verkar tro att jag går omkring i en brun cape med kapuschongen uppfälld och yttrar bittra kommentarer om allt, så måste jag ju tyvärr slå hål på myten.
det finns en viss skillnad i att säga vad man tycker och att vara anti, men tyvärr verkar det finnas någon liten outtalad regel som säger att man som kvinnlig bloggare måste vara så oerhört positiv till allt att man kräks rosa fluff. allt ska vara fina fisken, alla är söta och allt är så bra, så bra.

sorry, men jag kör inte det racet. har man läst här förut så är det ingen nyhet men eftersom jag är tämligen medveten om att inte särskilt många läser vad jag skriver, så tåls det att poängteras ännu en gång:
Schmut smakar inte som marshmallow fluff utan mer som oatly plus.
nej, jag driver inte några hatkampanjer mot starka kvinnor och jag är inte avundsjuk på andras karriärer eller utseenden mer än möjligen Tiina och Patricia Arquette.

som bevis på att det finns saker jag uppskattar så kommer ett litet collage från helgens foton

5 kommentarer:

e sa...

Du har ju iaf rosalila bakgrund på bloggen. Det borde kompensera lite ;) Fö så är det roligare att läsa surt än fluffigt.

deep.ed sa...

Äh, va fan. Du är ju med i Nethaters ju :)

You're a darlingschmut och coolare än alla dessa "man ska vara positiv tralala"

Markus sa...

Att vara sur och grinig är det bästa som finns man blir ju; så glad av det.

schmut sa...

undrar hur Nethaters bandbild skulle se ut? om det ens skulle bli en för vi skulle alla vara så surkartiga att vi inte kunde komma överens om ett koncept..

crrly sa...

Oatleys produkter gillar jag. Är det därför jag diggar schmut? Eller är det tvärtom?