söndag, juni 10, 2007

fläsk är könslöst - våga vara mindre svettig!

jag har insett att kläder är av ondo och numer är det nudist javisst!
kanske inte riktigt, men hade man kunnat ha solglasögon som filtrerade bort andra människor ur ens synfält så hade det nog varit en idé. för problemet är ju inte att man själv svettas loss in public utan alla andra människors (o)gillande blickar. man riskerar helt enkelt att få en livs levande Lennart (kanske passar ett TM här?!) efter sig.
de enda som kommer undan med att skumpa runt i minimala shorts är män. det verkar kvitta i vilken ålder de än är, för är det sol så ska fläsket ut och tröjan av. tjejer däremot ses aldrig helt topless på stan och sällan i bara bikinitop. skulle de ha det senare är det direkt fullt med (o)gillande blickar.

det är helt enkelt svettigare att vara tjej.
lösningen på problemet skulle ju kanske vara att skita i alla ogillande samt gillande blickar och strutta runt topless. hävda att en bröstvårta är en bröstvårta oavsett vilket kön man är. fläsk är könslöst.
eller, om man är lite mer timid av sig borde man kanske bara ha på sig bikinitoppen och shorts. tyvärr är jag inget av det. jag skulle kunna tänka mig att strunta i ogillande blickar men det är de gillande jag skulle ogilla. jag vill helt enkelt inte att en bunke Lennarts skulle tro att det är okej att slemma på mig för att jag är svettig och gärna skulle önska vara mindre svettig.
så, såvida jag inte växer ut världens största cohones över en natt så kommer jag nog att hägna in tuttarna och gömma mig bakom min tshirts-burkha....iallafall tills jag närmar mig 50 och ser ut som 70. då minsann sska jag låta allt hänga ut och skratta åt de som fnyser åt mitt håll!


(och komiskt nog - skulle jag lägga ut en bild på mig själv i bikinitopp här så skulle det missuppfattas. jag skulle kunna slå ett slag för att skita i allt och våga leva ett svalare liv, men det skulle antagligen anses minera sig självt pga mitt kön.

edit:
nevermind.
jag citerar Peaches - I don't give a fuck:


6 kommentarer:

lisa sa...

Här i Göteborg går det en historia som ajg inte vet om det är en skröna elelr inte, om en tjej som jobbade emd att klippa gräsmattor. Hon blev så trött på att alla hennes manliga kollegor alltid arbetade med bar överkropp då det var varmt ute, att även hon tog av sig toppless till slut. Enligt historien blev hon då den mest populära trädgårdsarbetaren i det området. Men jag undrar jag hur det verligen kändes för henne? Som en halv seger, för att det var lite gött, men samtidigt kanske jävligt trist med alla uppskattande blickar, och det faktum att hon blev en skröna...

KellyKorv sa...

jag tänkte på det där idag med. ang svettiga män som fläskar runt överallt. jag undrar om det kanske till och med är olagligt för tjejer att gå topless? om det anses vara förargelseväckande beteende? skulle vara väldigt intressant att få reda på. kanske borde slå en signal till snuten...

Emmie sa...

Vi kan ju härmed bekräfta att du har en av de snyggaste bikinitopparna jag sett.

Jag hatar när det klibbar, lår, bröst, magrullarna, så jag kör med piratbyxor och en löst sittande t-shirt.

Elca sa...

Alltså jag hör väl till de som slänger iväg ogillande blickar till alla män med bar överkropp. I lördags såg vi t.ex. en bar överkropp på en restaurang här i stan. Inte ok. Tycker jag.

schmut sa...

->Lisa: jag har hört liknande historier men de verkar alltid gå ut på att det är unga kvinnor.

->kellykorv: jag tror faktiskt det är på gränsen. man borde testa läget och ha ett attans bra tal redo ifall någon kommer och stör.

->emmie: tack. jag tror det från början var en Lindex bh tillverkad i fel material.

->elca: egentligen tycker jag inte det är något som stör mig. en genomsvettig gubbe utan tröja eller en genomsvettig gubbe i tröja, det kan vara lika mycket stank och droppande..
utan det jag stör mig på är skillnanden mellan vad män och kvinnor kan göra offentligt. samma gubbar som cyklar med magen i vädret och för små shorts känns inte direkt som om de är förespråkare för 'fria fläsket' såvida det inte handlar om en sidan 3 kampanj.

Elca sa...

Jo, jag är helt med på att din poäng var skillnaden mellan vad män kan göra jämfört med kvinnor. Det jag ville få fram var väl att jag stör mig lika mycket (mer!) på halvnakna män/gubbar (för det är oavsett om det är en svettig gubbe med kulmage eller en vältränad artonåring, faktiskt) än vad jag -förmodligen, eftersom man så sällan ser det på grund av av dig påtalade skillnader- skulle störa mig på en tjej i bikiniöverdel.

Jag är bara lite dålig på att uttrycka mig ibland;)

För övrigt håller jag med emmie om att din bikinitopp är fantastisk.