onsdag, juni 13, 2007

lektion 1 i Hur man lurar användare att bli medlemmar

är det någon som vet vad klassfest.com / liv1.se är , och först och främst varför? hur vet de ens vem jag är?!
hur många olika communities finns det egentligen som går ut på att man ska betala för att 'knyta band' med sina gamla klasskamrater som man inte ens hade några intressanta band med från allra första början?

det är ungefär som Stayfriends som föddes ur någon annan sedan länge glömd site och helt plötsligt kan man se vem som tittar på ens sida utan att säga ett förbannat ord. aha, det är ju precis som högstadiet! så bra då, då har de lyckats med något...

3 kommentarer:

Dryas sa...

Jag tror de på Klassfest letar upp gamla klasslistor och på så vis spårar upp folk.
Jag fick från dem för ej så länge sen. Gick aldrig.
Och nu i dagarna damp det ned ett brev om att missat årets klassfest typ. Men jag skulle regga mig hos dem och titta på bilder bla,bla,bla!
Nä jag betackar mig!

Studiomannen sa...

No f**king way. De jag känner och vill umgås med är fullt tillräckligt för min del. Jag har aldrig brytt mig om att kontrollera vad det är frågan om.

Något säger mig att du inte kommer att gå på återträffar...

schmut sa...

->dryas:
aha, det var ett sådant jag fick och gick på. iochmed att det inte skulle förvåna mig om jag inte ens blev bjuden till en klassträff så vart jag tvungen att glo...

->studiomannen:
nej, inte direkt. fast det finns en hel del människor som försvann under åren som jag kan tänka mig fortfarande inte hittat in till internet (i stort) som hade varit intressanta att träffa.