onsdag, juni 20, 2007

pausa med surmulen

jag vet inte riktigt hur man kan läsa förgående inlägg i min blogg, eller ja, min blogg överhuvudtaget och sedan skicka spam om att joina pausa.se
"Hej Lisa!!!
Jag älskar din blogg! Jag tänkte kolla med dig om du har lust att göra något slags samarbete med oss!!?
Vi har startat Pausa.se – ett Community för tjejer/kvinnor på nätet. Det handlar om
välmående inifrån och ut och det är användargenererat.
På Pausa är det medlemmarna själva som bestämmer innehållet. Som skriver artiklar och bloggar, debatterar,
coachar och tipsar varandra!
Vi satsar på att få med allt om det
goda och vackra i livet som ger verklig njutning.

Nu utvecklar vi Pausa och vi gillar verkligen
ditt koncept. Vi är övertygade om att du har mycket att ge och undrar om du kan tänka dig något slags samarbete med oss och samtidigt göra reklam för dig själv och ditt arbete?! Vi har över 1000 unika besökare och ca. 100 nya medlemmar varje dag på Pausa!

Vi söker folk som vill skriva krönikor och artiklar, som vill
bli experter, coacher eller på annat sätt inspirera genom att berätta mer om och dela med dig av det du brinner för.

Hör av dig till redaktionen@pausa.se så diskuterar vi vidare!

Vänliga hälsningar

//Mina Dennert

Och redaktionen på Pausa

www.pausa.se"
okej, det som är markerat med rött; det är så att jag bara säger Ämen bah, det e juh ja asså! och det som är markerat med grönt; Tack för att ni är använder ordet övertygade för det ger ju inte alls intrycket av att ingen annan är det.

men visst, jag kan tipsa om det goda och det vackra i livet.
egentligen ville jag länka barczyk under det goda men han får väl inte 'pausa' iochmed att han inte bara odlar mustasch utan även är stolt över den.

11 kommentarer:

Mickey J Barczyk sa...

Jag tror att jag går med i Pausa och försöker ge det bästa utav mig till andra kvinnor: att de börjar tycka om sin mustasch, att de slutar vaxa läppen - istället ska de börja odla en silkeslen borste under nästan, precis som min farmor gör.

Asha sa...

Det verkar vara många bloggar pausa "älskar!" och koncept som gillas.

och "Vi är övertygade om att du har mycket att ge". Ska jag bli så glad och smickrad över att ett livsstilscommunity för tjejer med inriktning på "det goda och vackra i livet" tror på mig att jag genast slänger mig i deras armar?

schmut sa...

jag gissar att de älskar alla bloggar som inte slemmat bort sig till aftonbladet, expressen eller metro, dvs vi panelhönor som blivit kvar.

Studiomannen sa...

Mickey: hm. Jag tror jag tar Elvis-pollisar istället. Det kan duga.

Schmut: kanske är det någon slags komplimang. För det är ju inte spam (förutsatt att inte 23453 andra tjejer fått liknande). Och med ditt yttre och inre kan du direkt stryka panelhöna.

/Medlem #666 i Schmut Supporter Club

victor sa...

hahahahha! jag dör.

crrly sa...

Humor på hög nivå minsann.

The Pale Green Woman sa...

Fniss! Jamen det låter ju verkligen så DU! Klart du ska vara med ;-)

ab sa...

Sandra Gustafsson och jag har krönikat. Men till mig sa de inte att det bara skulle handla om det vackra och goda i livet. Så himla mycket reklam för oss vet jag inte om det blev.

Mina Dennert sa...

Herregud vilken hård värld vi lever i!!
Jag har ett Community för alla som älskar att skriva och blogga och jag har sett några bloggare på nätet som jag verkligen blev imponerad av och mejlade dom!! Vari består den stora synden? Att jag inte skickade till Alla? Att jag skickade samma mejl till flera?
Kom igen nu! Varför denna stora misstänksamhet? Skriv istället vad som fattas, vad ni saknar, hur Pausa kan bli bättre?
Jag gör inte ett Community för att vara elak mot någon, jag hoppas ju givetvis att det ska skänka glädje och kraft och energi och styrka. Att man kan få tips och coachning och jobba på självförtroendet, självkänslan, få recept, få stöd, få peppning.
Hoppas ingen tror att jag kontaktar bloggare av illvilja!
//Mina

schmut sa...

->mina:
gör dig inte till martyr.
det konstiga i ditt emailande är att ingen någonsin verkar ha stött på dig i en blogg. inte ens bland kommentarerna! ändå hävdar du att du älskar våra bloggar och tror att vi har potential.
tyvärr, det låter lika personligt och omtänksamt som när jag får email som berättar för mig att jag kan förstora min penis och bli den man jag alltid visste jag varit om jag bara signar upp på en viss sida..

sorry, jag har sett för mycket av internets avigsidor på att hoppa på siter som säger att de jobbar för mig men vill ha mig som gratis arbetskraft medans det blir en bra punkt i deras cv.
sorry, been there, done that.

Pellen sa...

Använder man tre utropstecken i rad efter en hälsningsfras så bör man inte tas på allvar.