tisdag, juli 31, 2007

gamla blir bara äldre

idag fyller jag ett år äldre och kan nog officiellt kalla mig gammal. fru Gammal t.o.m!
jag insåg tidigare att det var inte bara åldern som gjorde mig gammal utan det faktum att jag inte hade det minsta svar på frågan:
Vad vill du ha i födelsedagspresent?

har du svaret eller kanske t.o.m svaren?

det skulle kännas fint att önska lite regnskog, fadderbarn etc men nej, tanken kom inte direkt så den räknas inte. det är inte längre som när man var 10 och kunde skriva långa listor....där man dessutom hade listat fred på jorden och på något vis trodde på det.
ah, inte bara gammal utan även bitter.

11 kommentarer:

LipGloss Bitch sa...

Grattis Lisa!
Har ingen aning om vad man ska önska sig i födelsedagspresent, jag blir 30 om en dryg vecka och får frågan dagligen. Av nån märklig anledning så verkar det inte heller helt ok att önska sig nåt bara till en själv, alla verkar vilja köpa porslin eller nån skänk av nåt slag.

cree sa...

jag kommer i sådana fall aldrig att bli gammal, eftersom jag är ego nog att alltid tycka mig behöva fler materiella ting. eller är det bara ett knep för att känna sig evigt ung? jo vi säger så.

grattis du bittra! må du bittra vidare i många år till.

Regina sa...

Grattis! Eller?
Själv lider jag av åldersnoja big time, har gjort sen jag fyllde 19, men jobbar på det. Mycket av min tid går till att fundera på hur man undviker att fylla 30. Några tips någon?
En dag som denna (din födelsedag syftar jag på) är väl lika bra som någon annan, kan jag tro, att ge sig till känna. Har "förföljt" dig lite, från nått (minns inte vilket) "gravid-forum" där du var den enda som skrev något vettigt (tyckte jag), vidare till Iggys blogg (som nu är nedlagd?) till slut hamnade jag här. Läser regelbundet. Ibland håller jag med och ibland inte...;-)
Åter igen GRATTIS, eller? ;-)

Studiomannen sa...

Vadå eller?

Grattis som fan! Tänk på att just idag finns det en massa av dina vänner som tänker goda tankar om just dig. Du kommer att bli uppvaktad både här, per telefon, via sms och irl.

Det senare är kört för min del. Jag hinner inte... :-)

Men en stor grattiskram får du härmed, min vän.

ajja sa...

Grattis!

Studiomannen sa...

Här kommer mera grattis!

schmut sa...

danke danke.

porslin brukar man nog inte ens tänka på till mig eftersom jag är fumlig som få och uppskattar mest 2nd hand.

åldersnoja har jag inte. eller jo, jag hade när jag precis passerat 20 men nu? näe, ju längre ifrån puberteten jag kommer, desto lyckligare blir jag!

SANDRA sa...

Grattis!

Anna M sa...

Nej, det är inte åldern utan föräldraskapet som gör att du inte vet vad du önskar dig längre. Iggy är viktigare. Du fårvänta ett tag på att bli gammal :) - flicksnärta!!
GRATTIS!

Pinse sa...

Grattis i efterskott! Kram Pernilla

Selene sa...

Grattis i efterskott! Trist bara att du känner dig gammal...
Själv är jag 32 men känner mig som 22 ungefär! *ler*