söndag, juli 08, 2007

lördagens efit

7july
00.40 - den Onda får sitt kvällfnatt.

7july
01.40 - dottern har fått lite välling, gubben sover...

7july
02.40 - men jag är klarvaken ett tag till. okej, kanske inte
klarvaken, men dock vaken.

7july
13.40 - eftersom jag tog nattpasset tar gubben morgonpasset och när jag kommer upp efter lunch är det full fart i köket

7july
14.40 - vi leker ett tag allihopa på golvet. 3 katter, 2 vuxna och en bebis.

7july
15.40 - jag tar mig ett bad med den kinesiska skönhetskuren. blir inte vackrare, men det kan vara för att man skulle dricka den, inte bada i det..

7july
16.40 - jag passar på att ta igen förlorad gos-tid med katterna som är gladare än de ser ut

7july
17.40 - killarna ser på något mysko på tvn medans dottern wrestlar nallar. själv internettar jag flitigt.

7july
18.40 - smärre kaos utbryter. dottern ultratrött - maken ultratrött = dålig kombination. jag låtsas som ingenting för det är min 'lediga kväll'

7july
19.40 - så mycket för min lediga kväll... jag räddar alla genom att smyga ut med en trött dotter i sjalen.

july11
20.40 - sommaridyll. dock inte min, bara ögonblicket.

july12
21.40 - sent snack för tjejen som vägrar sömn. riskakor ny favorit.

7july
22.40 - filmtittande. någon uttalar blivande klassikern "Undrar hur hans tunga smakar?"

7july
23.40 - trött Lisa dagdrömmer om perfekt hy, fet plånbok och mycket tid. har mest kaffe och kärlek, vilket duger mer än väl..

8 kommentarer:

Jenny sa...

Jättekul att se er dag.

Idan sa...

kissekatten vid 16.40 har så häftig teckning i ansiktet!

The Pale Green Woman sa...

Den lilla kotten har ju helt gudomliga ögon! :-)

Anna M sa...

Blivande klassiker? Mycket användbar mening :)
Kul att se er dag. Vilken bra idé med lediga kvällar. Här skulle det säkert funka i fem minuter...

Mickey J Barczyk sa...

Heh, den första bilden på katten är rolig. Ser ut som om den har en plattskalle :)

schmut sa...

->anna m:
det började under koliken och har hållt i sig. för att inte bara klara av utan även frodas, måste man ha pauser.
efter några timmar för sig själv är tvättthögar och blöjkaos ingenting.

Studiomannen sa...

Det var fina bilder, men det är inte helt enkelt att förstå vad som hände klockan 0240... :-)

Python sa...

Cool teckning på den icke-Onda katten! Och grymt vacker barn och Schmut och rosen.