tisdag, juli 17, 2007

this is my ass, show me yours

något som gör mig väldigt irriterad är när man gör sig lustig över tjejers beteende på internet samtidigt som man snackar sig blå om feminism och kvinnans frigörelse.
samtidigt som man vill slå ner väggarna bygger man nya.

kanske är mina filter attans tonade (med all säkerhet, ja) men jag har så svårt att förstå varför internet skulle vara så annorlunda än verkliga livet:
allt du gör i ditt hem kan nå ut. mycket av det du gör i ditt hem når ut för alla känner alla och rykten sprids fortare än lukten av nyfylld blöja.

vi levde precis likadant innan internet som vi gör nu. skillnaden är att saker syns lättare och vi spenderar så mycket mer tid åt att leta upp andra människors historier och hemligheter på internet än vi gör i verkliga livet.
på något vis är det mer okej att Googla folk än att ringa runt och leta info om dem via deras vänner, grannar och jobb, men det är i princip samma sak.

vad ni läser och ser här är vad ni hade hört och sett om ni umgåtts med mig i verkliga livet. politiskt tjaffs, grovt språk, lagom mycket bitterhet och 31 år gammalt fläsk som hängs ut, jo, det är mycket av hur jag är i verkliga livet. det är samma tjej, inga filter och ingen photoshop.
22nd of March
det är kanske inte
hela bilden men den ser man sällan i verkliga livet heller. detta är min bild av mig och mitt liv genom mina ögon. den finns oavsett om ni läser eller inte.

en diskussion om just detta sker i Cupcake carnys blogg. som vanligt, precis som i verkliga livet, kan jag inte hålla tyst.

7 kommentarer:

Anonym sa...

hejja!

Mickey J Barczyk sa...

Du vill inte se min. Du skulle bara vilja smiska den :)

Studiomannen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Studiomannen sa...

Jag inbillar mig att folk inte sexdebuterar tidigare, att det inte sprids fler könssjukdomar nu, att det inte onaneras till utvikningsbilder eftersom hårdporr finns några knappklick bort (och förr i gamla herrtidningar) och så vidare.

(Inom parentes sagt knarkades det jävligt mycket för trettio år sedan trots allt snack om internetförsäljning numera. 68-vänstern drog i sig mer droger).

Men marknaden är ju numera ofantlig och därmed exponeringen. Så långt är jag med.

Men vari ligger konflikten? Jag hänger inte med riktigt är jag rädd.

Josephine i Haag sa...

Skvaller? att folk orkar... när verkligheten bjuder på nog med fantastiska historier?

schmut sa...

konflikt?
kanske inte en konflikt direkt, folks rätt till integritet på nätet är väl en ganska relevant fråga.

Studiomannen sa...

Schmut: i allra högsta grad. Och det är bara att fortsätta ta upp sådana ämnen.