onsdag, augusti 15, 2007

John Piller Blund

så länge jag har kunnat minnas har jag haft sömnproblem. då menar jag inte coolt á la tonårsdepp och massa kletig eyeliner för att förstärka intrycket av ensam individ mot massan, utan jag har helt enkelt inte kunnat somna och har varit extremt lättväckt.
oavsett vad en del människor tror, så är det varken coolt eller skönt att ha sömnproblem. man blir inte eggad, inspirerad och mer levande, utan man blir levande död. allt tappar sin lyster och då inte bara omvärlden utan även personen ifråga. man ser helt enkelt ut som under en badrumsmatta och inget smink i världen kan dölja det.
på sistone, dvs senaste året eller så, har det blivit värre på sömnfronten. från att ha gått från att somna in på drygt en timme har det tagit uppemot 4 timmar. lägg till att du har en bebis som vaknar var tredje och du får en mamma som så gott som aldrig sover.

men men, nu har jag fått piller! PillerBlund to the rescue!
tyvärr har ett problem ersatts av ett annat - nu sover jag konstant.

ska jag vara riktigt ärlig, så låter det här som världens I-landsproblem, men det är inte särskilt humoristiskt. om ni inte hör av mig, så är det för att jag sover.



(dock, i mina drömmar är Försäkringskassan attans på bettet! man skulle kunna önska att verkliga livets Försäkringskassa var precis så effektiva så som i mina drömmar för då hade jag säkerligen inte behövt vänta på ersättning i uppemot 4 månader utan haft pengarna innan jag ens lämnade in papprena.
man skulle ju dock kunna se på allt positivt, även om jag inte fått pengarna i verkliga livet, har jag fått dem i min drömvärld, och det är väl alltid något?)

2 kommentarer:

Pinse sa...

Ja, det är skit när inte sömnen funkar som den ska. Du vet ju att jag har samma erfarenhet som du. Sover jag inte för lite så är det för mycket, sällan "lagom". Hoppas att det snart rättar till sig med tabletterna!! Kram

ajja sa...

Sömnproblem är som sagt inget att leka med. Och blir det inte för lite så är det för mycket. Jag är inne i en ordentligt svår period just nu och som du skriver, känner mig färglös..

Lycka till! Det borde finnas mindre starka tabletter att ta till så kanske du slipper sova för mycket.