lördag, september 08, 2007

bakmoster

i ett försök att bränna bort överskottsenergi och trista tankar har jag idag
  • joggat en halvmil
  • bakat kryddiga matmuffins med nypon och lingon
  • gjort vegan parmesan
  • gjort dietmat till katterna..
  • ...och är nu på matmuffins-orgie nummer 2 - matmuffins på äpple, ingefära och nötter med lite balsamvinäger för att runda av.
and then what?
jag har en viss känsla av att kaffedrickandet inte hjälper mig det minsta, men samtidigt håller det mig sysselsatt och tämligen nöjd.

6 kommentarer:

Emmie sa...

Vad använder du för vegan parmesan recept?

schmut sa...

den klassiska blandningen med parmesan, bjäst och kryddor.
det var någon veganblog som körde en variant på det häromdagen men där med arrowrot?

Emmie sa...

http://vivaciousvegan.blogspot.com/2007/09/vegan-parmesan-cheese.html Kanske den här? När jag avr i england köpte jag parmazano på burk, den är skitbillig där jämfört med här och den är riktigt god, men i längden så funkar det itne att hålla på att importera allt man tycker är gott. Jag ska göra en sats av det receptet när min parmazanoburk tar slut.

anna o alma sa...

låter sjukt gott med dina muffins!!!bjussar du?!:)

schmut sa...

->emmie:
jag har aldrig köpt utan brukar göra olika toppings själv. likadant furikake är en sådan där grej som gör att det är lite lättare att slänga ihop ett mål mat i sista minuten.
men ska man köpa furikake går det ju på uppemot 80:-! då vågar man ju inte använda det som just en sista-minuten grej

Emmie sa...

Jag köpte furikake en gång, men det är så fruktansvärt dyrt så det gör jag inte om. Det är lätt att göra själv också. Parmazanon kostade bara 13 spänn i England, det är helt överkomligt. Jag köpte två burkar till mig och två burkar för att skicka upp till Umeå till min lillasyster. När den tar slut så gör jag själv istället.