måndag, september 10, 2007

jag skulle kunna förlora kroppsdelar och sinnen. fingrar, armar eller tår samt lukt, syn eller hörsel, nemas problemas...men om jag skulle få höra en dag att äta och dricka, nej nej, de dagarna var över för min del, då skulle jag nog ha svårt att se ett skäl till att leva.

bara en sådan sak som en svart kopp kaffe när man vaknar, en Brämhults när man är ute och promenerar, ett aprikos & valnötsbröd från Olof Viktors eller ett glas Oatly havrechoklad mitt i natten när man får sötsug. perfekt krispiga alfalfa groddar, en nästan för mjuk sharonfrukt eller kokt nypotatis.
det är saker man älskar men tar för givet.

kan ni tänka er något värre än att aldrig få smaka på något någonsin mer?

2 kommentarer:

crrly sa...

Hmm, nej, inte mycket.

Men skulle du förlora luktsinnet (som du skriver överst) så skulle du inte kunna känna smak mer heller.

schmut sa...

jo, lukt och smak är inte rakt över. förlorat luktsinne kan ta udden av vissa smaksensationer men det försvinner inte helt.