onsdag, september 26, 2007

låtom oss rädda pöbeln genom att stampa på den

orkar jag kommentera vad den där sa om den andra och sedan sa om oss alla?
egentligen inte för vem som sa vad, hur, när och varför känns så förbannat uttjattat, iallafall i det här fallet, men jag måste dock påpeka att
JPA faller på eget grepp och vi behöver egentligen inte säga särskilt mycket om det. men eftersom hon grävt ner sig i sin skyttegrav och svänger sig med tröttsamma termer (drev? 2007s -chock) så kör vi det en gång till:

finfina flickan ska rädda kvinnorna inom (och
från) sexhandeln men känner sig tvungen att påpeka om och om igen att de inte är lika finfina som hon för de har minsann förfulat sig själva genom att sälja sina kroppar medans hon bara sålt sina ord.
det är så självklart att det säkerligen står på mjölkpaket runtom Sverige men, en feminist som gör skillnad på kvinnor och kvinnor är inte en feminist.


men vad vet jag, jag är ju bara en dum bloggarbrud som visat hud på internet...

edit:
följande pärla finns att hitta hos Studiomannen
"Till skillnad från din man så tycker inte jag att Isabella är ett
offer. Hon orkar inte jobba vanligt, börjar sälja mutta för 3500 kr per sexakt
(svart får man förmoda) och sätter igång världen propaganda-apparat för
pro-prostitution. Du ska veta att alla kommer inte in på expressen eller
sveriges radios sändningar. Så självklart har hon vänner som hjälper. Du som
bloggar vet också hur svårt det är att få in bilder och texter snyggt. Kolla in
hennes blogg - fixar en 45 -årig prostituerad en sån proffsig blogg utan hjälp.
Med hela tiden koll på vad som händer i andra länder"
och ja, det där är ett exakt citat från JPA. med kvinnor som henne på sin sida behöver man inte några ovänner.

1 kommentar:

Studiomannen sa...

En blivande klassiker. Kanske borde jag slänga in den i högerspalten...