torsdag, oktober 11, 2007

the fog
det är lite konstigt hur man helt plötsligt inser att de små detaljerna är de som blir de viktigaste. man hoppar lätt över stubbar men snubblar på småsten.

jag har inte kunnat fotografera de senaste dagarna.
inte för att jag inte haft idéer eller lust utan för att mitt minneskort är fullt. det är enkelt fixat - tanka över till datorn, eventuellt bränna och sedan radera. jag har gjort det fler gånger än jag kan räkna till.
denna gången är det dock annorlunda. nu är där bilder från den senaste veckan på kortet. där är bilder som rör pappa, tankarna och vad som upplevts....och jag kan inte förmå mig att lägga över dem på hårddisken. jag kan inte förmå mig att använda det minneskortet till något annat. det känns som om ett svek ifall jag skulle tömma, radera och sedan fotografera nonsens som sparas på det kortet.

jag vet inte riktigt varför tankarna irrar kring så här eller varför det känns så viktigt, men jag har bestämt mig för att följa känslan, så idag köpts det ett nytt minneskort.

3 kommentarer:

Gisela sa...

En helt mänsklig reaktion om du frågar mig. Jag kan relatera till det. Samma svårigheter har man att slänga en tågbiljett som tog en till någon som nu är borta, samma känsla tar emot och gör att vi aldrig skulle slänga eller riva sönder ett foto av någon vi tycker om.

Ha en fin vecka med det nya minneskortet, och fortsätt ta bilder.

Gisela sa...

Ps. Sjukt fin bild!
Kram.

Markus sa...

Om jag var du skulle jag omedelbart åtminstone ta en backup på kortet, även om du inte vill använda det. Jag har varit med om havererade minneskort allt för ofta för att våga spara bilder på ett en längre tid. Just i detta fallet vore det ju väldigt olyckligt om något sådant hände.