tisdag, oktober 16, 2007

fåfänga för fingret

"Planen är att själva ringen ska tillverkas i silver eller titan och priset beräknas landa på drygt 4.500 svenska kronor.
- Jag hoppas att det här blir en ny statussymbol i vardagen och att cirka 100.000 personer bär den inom några år, säger Markus Kison. "
från
DN

kanske är jag helt enkelt så passé (måste man inte ha varit inne och rätt på någon gång för att kunna bli passé? isåfall, stryk det där...) att jag inte förstår idén, men varför skulle man vilja ha ett smycke som visar hur 'känd' man är på internet?
de som är älskade av alla sökmotorer är ju ofta omskrivna på ett sätt som kanske inte direkt gagnar personen. jämför
Linda Rosing med Tiina Rosenberg med Camilla Läckberg.
214000- 49700 - 189000 = Linda Rosing skulle få den fetaste ringen och skulle enligt skaparen ha den fetaste statussymbolen men vad skulle hennes ring egentligen vara värd? vad skulle den bestå av om inte hånskratt och fula ord?
är det verkligen något man vill förknippas med?

1 kommentar:

Stellan o Lotta sa...

...dessutom är den ju ful!
Klumpig design, man skulle kunna göra den mycket mer futuristisk och intressant, nu ser den ut sm en trasig miniräknare...

Så kan jag ondgöra mig över idén, men det gör jag inte för jag tyckte den var ok... Som en kommentar över det meningslösa med internetkändisar..