söndag, oktober 28, 2007

my house in the middle of the street


nya färgskalor, nya lukter och nya röster. flyttat några hundra meter men ändå är allt nytt, om än ganska gammalt. allt börjar komma på plats nu och vi börjar komma mer till ro, även om vi alla lyckades flytta in i en rejäl förkylning. feberfrossa och vakna upp i en ny/okänd lägenhet är inget jag rekommenderar - man vet verkligen inte vad som är på riktigt och vad som är drömlandskap.

jag har inte sett nyheterna, sprungit eller ätit ordentligt på ganska länge nu. känns helt klart som om jag är i ett drömlandskap. min kontakt med omvärlden sker via mobiltelefon och att jag ser vad som händer utanför fönstret. vi har en väldigt välbesökt bänk utanför vardagsrumsfönstret...

borde rycka upp mig. det är nästa veckas mål. ryck upp dig - nu i Ystad!