tisdag, november 13, 2007

mina bröst och ditt fläsk

jag är så glad att debatten om bara bröst har tagit fart igen. visserligen gäller den just nu rätten till att få bada så som män gör på badhus, men som jag sagt tidigare tycker jag att det borde gälla hela samhället.

jag kan inte förstå varför vi alla har ett gemensamt vi ska dölja men att det sedan skiljer sig könen emellan. det har tydligen inte med utseende eller individens sexualitet att göra, utan med just kön. vad skiljer då oss åt? jo, kvinnor kan (oftast) amma. är det på grund av att våra bröst har ett deltidsjobb en viss period i vårt liv som vi bör skyla dem? göm arbetarna och låt slöfocken, dvs gubbfläsket, hänga ute? är det arbetskläder? kan man dra av det i deklarationen?

om inte annat, så skulle man ju kunna tro att alliansen skulle bli upprörd över att de* som icke gör något gynnas. de borde lockas med morot och lite piska.

(*och nej, då pratar jag inte om männen utan deras bröst)

3 kommentarer:

Maria Vuitton sa...

Ursäkta, inlägget heter DAGENS FAKTA. på vilket sätt verkar det då som att jag skriver att JAG publicerat den

Det är en blogg inte en uppsats.

Anonym sa...

http://mariavuitton.blogg.se/

schmut sa...

det kallas upphovsrätt. när du ändå snor från hemsidor kan du väl sno lite om det också