lördag, december 15, 2007

nattsudd, f'låt, nattschmut

utmaning från deeped ; Lista egenskaper som jag gillar och sådana jag ogillar. så som mina föregångare så nöjer jag mig 2 x 4 i ingen inbördes ordning.

gillar:
* självdistans (om man är okej med att studsa omkring sitt ego på en gummisnodd så är man inte så tight mot alla andra)
* självständighet (folk som hänger kring halsen på andra tynger ner)
* ärlighet (om man inte kan berätta hur det ligger till bör man nog inte berätta något alls)
* givmildhet (mina saker är dina saker och om du tycker likadant blir livet så förbannat mycket lättare att leva. pengar, böcker, mat eller livserfarenhet - bra saker)


ogillar
* när folk använder netslang - förkortningar, bokstäver och siffror i en ändlös kaskad som mest påminner om fyllesms. har man inte tid att skriva ut hela ord så borde man nog omprioritera i sin vardag.)
* elitism (om du beter dig som om du är förmer än alla andra så är det nog för att du insett allt du saknar)
* inskränkthet (om man inte kan tänka sig att titta ut genom sitt fönster lite då och då så skjuter man inte bara sig själv i foten utan skottskadar även andra)
* bulldozer-syndromet (när man tycker att alla sätt är bra metoder så länge de leder mot det egna målet. exempelvis våld, hot och förstörelse av privat egendom )

jag taggar...den som tycker att min lista är alldeles för hippiefierad för att få stå outmanad.

Inga kommentarer: