fredag, december 28, 2007

parantesen

....jo förresten, om ni en dag någon dag läser en skröna med grova skämt om hemska saker uttalade av saggiga punkbrudar på ett än saggigare café, så är det saker som faktiskt yttrats av mig och Anso (samt Elize) i verkliga livet. häromdagen upptäckte vi att "nästan okänd författare" som ska få förbli anonym (vi vill ju inte knycka hans, förlåt, vår historia, från honom) satt och iakttog oss och skrev ner varenda ord vi sa.
om det inte varit för att jag faktiskt kände igen författaren ifråga så hade det nog lett till ett klagomål hos caféägaren eftersom det inte är helt kosher att sitta och glo ut småflickor. 11-åringen i sällskapet blev nog mer skrämd av författarens beteende än av något vi någonsin sagt!

jag inser att inspiration kanske är en dyrköpt sak medans en latte tycks ge dig hela världens samtal för bara 35:- men våra ord och erfarenheter är inte någon annans att använda.

1 kommentar:

SANDRA sa...

Och ni sa ingenting?!
Jag hade nog inte kunnat vara tyst tror jag.
Ni får kräva honom på royalty om det blir tryckt i en bok. :)