måndag, december 31, 2007

sammanfattning

istället för att köra en vuxen årsammanfattning så fortsätter jag i samma tecken som året varit - ganska omoget och tonårsstruligt...det vill säga, jag snor Ansos lilla meme

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
köpte hund, gick på begravning

Höll du några av dina nyårslöften?
japp.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
en hel del faktiskt. numera kryllar det av bebisar!

Vilka länder besökte du?
...

Är det något du har saknat år 2007 som du vill ha år 2008?

normal kropp (hälsa tack) samt pengar

Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
3 oktober

Vad var din största framgång 2007?
vågade göra något jag skjutit fram i många år - ta kontakt

Största misstaget?
tror faktiskt inte jag gjorde något större misstag? möjligtvis att inte ta fighten med Försäkringskassan.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
det mesta

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
jag lyssnar alltid på samma gamla trams så allt påminner mig om alla år. fast jo, "Back to black" med Amy Winehouse som var ringsignal på mobilen och således fick komma med alla sorgsna besked

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
går inte att jämföra. däremot var det en större bergochdalbana i år.

Vad önskar du att du gjort mer?
ätit bättre? varit bättre på att meddela vad som händer i mitt liv.

Vad önskar du att du gjort mindre?
lyssnat på vad andra säger om vad jag borde göra

Hur tillbringade du julen?
fika med familjen

Blev du kär i år?
förutom det sjlvklara - i en hund? Roky gjorde storartad entré

Hur många one night stands?
inga någonsin

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
hata är inte min grej

Bästa boken du läste i år?
Tätt intill dagarna av Mustafa Can samt Älskad, saknad av Joyce Carol Oates

Största musikaliska upptäckten?
att Amy Winehouse inte bara är bra utan några snäpp vassare än så

Något du önskade dig och fick?
goda stunder med folk som betyder inte bara något utan allt

Något du önskade dig men inte fick?
lite mer tid

Årets bästa film du sett?
death proof

Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
blev bjuden på middag hemma hos Helen

Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
1997 still going strong

Vad fick dig att må bra?
min familj, mina djur och bra musik

De bästa nya människorna du träffade?
inte ny per se, men min (styv)mamma knockade mig totalt

1 kommentar:

anna sa...

alla andra är ju så vuxna alltid ;)

gott slut och gott nytt på dig!