söndag, januari 20, 2008

desperate times


inboxen hävdar att jag har 352 email som väntar på mig och jag orkar inte ens läsa, jag deletar allt som inte kommer från 5 kända adresser. det har gått så lång tid sedan jag ens tittade in här att schmut.net är borta från cachen och jag glömt mitt lösenord till blogger.

tiden har gått åt till att fixa vardagen : få dottern att intressera sig för andra saker än att dunka huvudet i väggen, få hunden att bli mer social och mig själv att bli mer normal. ungefär hälften har lyckats. och vi ska inte peka några fingrar genom att säga vilket som är vad.

det är dock en ganska skön tillvaro. folk har strömmat in och ut genom dörren och moccamastern har varit på konstant. största irritationsmomentet har varit när hund och barn gör nummer två samtidigt....istället för att oroa sig över varför 3 av 5 email är spam.

2 kommentarer:

anso sa...

jag är himla förtjust i att intruktionerna är skrivna som typ poesi, haha, visste inte att det kunde låta så...fint att göra lungmos. älskar dessutom hur sagan slutar; "blandningen avsmakas och hälles i formar att stelna". jag måste leta old kokböcker på esplanaden sen..

Gisela sa...

Jag dör. Vad äckligt. Lungmos! Usch. Lungmos låter som en sjukdom man får om man röker för mycket.

Här är lite bilder från Vegomässan, bl a på kakorna du missade!
http://www.vegankrubb.se/?p=270

Förresten. Fika?