fredag, februari 22, 2008

det slog mig

jag tror mig ha insett skälet till varför folk i 30-års åldern väljer trängseln i radhus framför trängseln i höghus och det har mindre med gräsplättar och finfina rabatter att göra än vad man skulle kunna tro:
när man skaffar radhus får man inte bara ett antal rum och en gräsplätt för pengarna, utan även en handfull potentiella vänner som bor nära.

samma sak som får många att grymta i negativa ordalag över radhusområden är med all säkerhet skälet till varför så många ändå söker sig dit. man får inte bara ett hem, utan även en bekantskapskrets som är i samma situation i livet, utan att behöva jaga runt på jobb, föreningar, internet etc.

2 kommentarer:

Discoboll a k a Studiomannen sa...

Nu är jag faktiskt tillbaka som Studiomannen igen! Ha tålamod - ändra i din länklista (om jag nu finns där) och känn dig ytterst välkommen till http://studiomannen.wordpress.com

crrly sa...

Trängsel i radhuset?

Jag känner inte igen mig där... Vi har bott i radhus men det var mer som ett steg på vägen till ett eget hus. För att vi inte klarade av att bo i lägenhet längre. Villaungar...

Och våra grannar var mer i våra föräldrars ålder. Din idé låter onekligen mysig dock.