tisdag, mars 11, 2008

ett erkännande av svaghet

om jag ska erkänna något ganska pinsamt så är det att jag tillbringar mer tid läsades vissa bloggar än vad jag gör läsandes dagstidningar online. det i sig hade kanske inte varit så pinsamt om det inte hade rört sig om....trädgårdsbloggar.

iochmed att jag inte har gröna fingrar och allt jag försöker odla dör, så känns det som om jag verkligen måste läsa på. tidigare har jag försökt kompensera min brist förståelse för blommor och växtkommunikation genom att lägga till diverse färgglada, kitschiga detaljer, men detta är året då jag ska ta den gröna världen med storm. utan att döda den.
återkommer om något överlever.

(bild - favorit i repris från 2005.)

1 kommentar:

Studiomannen sa...

Jag har en stark tendens att döda allt vackert grönt och jag kräktes på trädgårdsarbete - men jag har rätt många trädgårdsböcker... vilket ju är oerhört märkligt.

F'resten - det kanske har med dina matvanor att göra? Kolla upp en bra bok som heter någonting med "Den nya köksträdgården" eller liknande. Författare är Anna Pavord.