onsdag, mars 05, 2008

vad är en mustasch om du inte kan se den?

jag sitter i valet och kvalet när det gäller att fixa linser. se (den var bra!), jag har glasögon även om jag inte använder dem särskilt ofta. varför? först och främst får jag huvudvärk eftersom ett öga är närsynt och det andra översynt, och ingen optiker får någonsin rätt på det hela. det blir helt enkelt lättare för mig att blunda med ett öga beroende på vad jag gör. (så om du tror jag flörtar med dig, så nej, jag försöker bara zooma in dig)
det andra skälet som man bör prata tyst om ifall man vill anses vara normal, det är att det är så förbannat skönt att se hela världen suddig. lite vaselin på linsen gör allt vackert.
det var inte förrän i mina sena tonår som jag såg att människor hade porer, att blad hade ådror och att de där vita fläckarna i asfalten inte alls var något käckt mönster för den stilmedvetna, utan utspottade tuggummi.
tänk dig ett liv där du inte ser dammkorn, rynkorna man får av att kisa eller snusk? det är en skön värld. visserligen har jag även svårt att se vem det är jag möter på stan eller om det står omtanke eller ondska..

andra saker jag måste ta itu med är att komma igång med att fota vardagen igen. när jag tittar på mina gamla livejournal-posts så inser jag hur mycket jag saknar det. det är precis som omjag har glömt de där små ögonblicken av färg, form och lust.

4 kommentarer:

Maleandro sa...

Men du passar väldigt bra i glasögonen du har på bilden...

Men jag kan förstå att det är lättare med linser, det tycker jag själv.

Tyvärr så ser jag helkonstig ut utan brillor ärligt talat, tom optikern säger det ;-)

Studiomannen sa...

Lisa lik Lisa tycker jag

Snyggt! Absolut! Testade förresten synen häromdagen och fick 0.9 på vänster och 1.0 på höger. Det säger mig ingenting. Jag antar att jag ser bra - eftersom jag inte tycks behöva glasögon.

Mickey J Barczyk sa...

hehe, det hjälper kanske att göra som ugglorna för att zooma in någon: röra på huvudet till vänster och höger lite snabbt :)

Mickey J Barczyk sa...

http://tolppa.apina.biz/3346.jpg