tisdag, april 15, 2008

en av de goda?

igår fick jag sex olika sms angående ljuständningen för Engla. det var något man var tvungen att göra om man var en godhjärtad medmänniska. vem skulle kunna säga nej? personligen känner jag mig lite tveksam vad ett ljus gör mer än att vara ett enkelt sätt att visa att man är en av de goda?

ett sms kostar cirka 0,69:- och flertalet skickade flera sms. kanske till alla i sin telefonbok? hade alla istället skänkt de pengarna de lade på sms till exempelvis Epcat så hade man
verkligen gjort nytta.
(exempelvis 0,69 x 5sms x 5000 människor = 17250:-)

2 kommentarer:

Stellan o Lotta sa...

Jag är väl ond jag oxå... Inga ljus.
Däremot blev det en spontandiskussion på slöjden igår om Engla, ondska, äckliga gubbar och annat i barnens tankar som var relaterat.
Annars går jag med böjt huvud förbi kvällspressens löpsedlar. Som vanligt frossar hyenorna i fanskap och död...

Ms Garbo sa...

Ajaaaa.
Jag är också ond.
För jag tänker att de enda som vann på den där kampanjen var mobiltelebolagen.

Jag blir nästan bara provocerad av den där typen av kedjebrev...