lördag, april 19, 2008

hoppa på senaste tåget?

nyheten att Katrin Schulman tycker att barn inte är önskvärda i hennes liv varken chockerar (eller oroar) mig lika mycket som den om att Linda Skugge tänker ge ut en kokbok. jag har något svagt minne av att recepten i hennes blogg fick tristaste skolmaten att framstå som värsta gourmetmaten och visst, det är väl inte helt fel
"– Även om jag inte gillar att prova ny mat så lär jag mig successivt att äta olika saker. Jag älskar att vara i köket, jag är där jämt. Jag lagar mat varje dag och lägger ut mina veckomatsedlar med recept och bilder på nätet."
från Ica kuriren
fast, när man inser att det står en kock bakom (framför?!) henne så är det inte lika skrämmande, även om det är förvånande att man ens nämner Skugge i sammanhanget.

1 kommentar:

e sa...

Ha, ha. Det är sant. För en stund tyckte jag det dessutom var ännu roligare när jag hade lyckats läsa fel och läst Linda Rosing. Det hade varit riktigt skrämmande.