fredag, april 18, 2008

velpotta är jag

med risk för att låta som VeckoRevyn (infoga ett stort OH NO! ) så måste jag erkänna att jag funderat en hel del över det här med att göra slut med vänner. är det inte ett tämligen nytt koncept eller är det bara en ny term för något vi alltid gjort? är det typiskt för kvinnor att göra slut med sina vänner medans män mest låter allt rinna ut i sanden? eller är det en myt som veckotidningarna spär på?

vilket som så är jag i valet och kvalet. det är på gränsen och jag tror att jag måste ta ett beslut, om inte annat för min egen del. däremot är jag så förbenat velig att jag kan inte besluta mig för att tanken dyker upp för att den är rättfärdigad eller om jag genomgår någon nu ska det städas och feja-fas. som när man rensar ut förrådet och råkar kasta ut allt, inklusive saker man faktiskt kommer att sakna.

eh, bestäm åt mig! ja eller nej? behålla eller låta rinna ut i sanden?

1 kommentar:

KellyKorv sa...

om man inte mår bra av att umgås med vännen i fråga så bör man väl "göra slut" anser jag (vilket jag har egna erfarenheter av). men en hel del svek, misstag och felsteg går ju ofta att reda ut. ibland kanske det bara behövs en paus.

och ibland saknar man ju saker och människor nåt oerhört även om man inte kan leva med dem.