tisdag, maj 13, 2008

fräsch som ett småbarn

jag kanske är tappad bakom flötet (iochmed avsaknaden av hav/insjö i närheten kan vi istället säga tappad bakom lyktstolpen) men jag förstår inte folks vansinniga strävan att inte åldras.

om det hade handlat om vår dödlighet så hade det varit en sak men det verkar mer om inte helt ha att göra med vårt fysiska förfall och definitivt utsidan framför insidan.
ser vår kropp ut att vara vår ålder ligger vi illa till men är vårt intellekt och sinne två steg före, är vi bara glada.
vi vill ha en 2-årings hud med en 16-årings kropp men med en 55-årings intellekt och kunskapsskafferi.
prata om total förvirring!



(själv klär jag mig som en 14-åring, har skrattrynkor som en 45-åring och ett kunskapsskafferi som en 20-åring. intellektet försvann när jag gick ut gymnasiet)

4 kommentarer:

Victoria sa...

Hatar all sorts förmynderi och all förbannad åldersnojja. Detta är båda :P

Fast det som är mer skrämmande är att det finns folk som tar sånt på fullt allvar.

The Pale Green Woman sa...

i genomsnitt är du ungefär jämngammal med dig själv alltså :-)

Anonym sa...

Bara ett litet tillrättavisande !

Det heter att man "är tappad bakom en vagn" eller att man "är bakom flötet"

schmut sa...

->anonym : det var en lek med ord