fredag, maj 02, 2008

hur man vet att man inte har koll

tidningarna kablar ut nyheten om att ett fåtal svenska programledare inte betalar tv-avgiften och vad som får mig att hicka till är inte själva nyheten i sig utan att jag måste ha kokongat mig något otroligt eftersom jag bara känner igen 2 av 8.

när jag läser namnen på listan över vilka 8 av 30 kända tv-profiler som inte betalat tv-licensen så klingar några lite bekant (ok, inte ens hälften) men resten - vem, vad och hur?

därför blir alternativ titel till inlägget -
har hon verkligen tv? eller hon som trodde att hon var allmänbildad

5 kommentarer:

idan sa...

haha. du kan 'trösta' dig med att du inte missat nåt; det är skräpteve anyhow. :)

Charlie sa...

Jo, det där med anonymitet är ett knussel! Här har du nya.

http://2edition.blogspot.com

The Pale Green Woman sa...

Puh, jag trodde det bara var jag som inte hade koll ...

Stellan o Lotta sa...

David helenius känner jag till, förutom dina kändisar...
Eeeeeh... Hon Lulu Carter är väl o pyntar med Martin Timell... Japp.. Sen vet jag inte.

schmut sa...

fast är det inte lite så att de kvinnliga programledarna byts ut oftare än de manliga och det är därför de lätt glöms bort? jag tyckte mig känna igen fler män på listan.