fredag, maj 16, 2008

modebloggande?

ofta tillfrågas flickor och kvinnor om diverse skönhetstips och ännu oftare så serveras de skönhetsknep och knåp genom media.
när det gäller (pojkar och) mäns inställning till utseende så är den ofta något mer avslappnad. man skulle kunna dyka djupt i det där och dra fram både den ena och den andra slutsatsen, men om vi frångår det och fokuserar på svaren, så är de oerhört sköna:
"Jag rakar mig i alla fall. Det gör jag varje dag, fast inte i dag."

"När jag blir stor ska jag vara riktigt snygg. Nu behövs det egentligen inte."
båda citaten från Sydsvenskan
dock måste jag poängtera att jag tror att män nöjer sig med att duga medans kvinnor gör allt för att vara top of the notch, och då inte så mycket för att dra till sig motsatta könet som för att vinna inbördes tävlingar med egna könet.

Inga kommentarer: